Adatmentés

Egy kis-, középvállalkozás informatikai rendszerének kialakításakor nem kap megfelelő hangsúlyt az adatok védelme. A szerver hardverhibájából adódó adatvesztést még mindenki megpróbálja elkerülni, de a költségvetésbe adatmentési megoldás már nem kerül bele.

A megfelelően kialakított szerver csak egy-egy alkatrész meghibásodásától véd. A szerver megsemmisülése (pl.:tűz), véletlen törlések illetve program hibák okozta adatvesztések ellen adatmentéssel védekezhetünk.

Az adatmentés célja, hogy az elveszett vagy véletlenül törölt adatokat vissza tudjuk állítani. Takarékossági okokból gyakran a mentési rendszer helyett az adatokat lemásolják egy munkaállomásra, vagy DVD-re írják. Mindkét megoldásnak alapvető problémája, hogy emberi beavatkozást igényel és ezért „elfelejtődhet”. A munkaállomásra másolásnál gyakori, hogy a mentés felülírja az előző napit, ezért egy félbeszakadt, vagy hibás másolás esetén nem lesz használható példány.

A mentési rendszert úgy kell kialakítani, hogy automatikusan egy éjszaka alatt az összes kritikus adat mentésre kerüljön valamilyen cserélhető adathordozóra. Legideálisabb erre a célra valamilyen szalagos mentőegység. Többféle mentési stratégia közül választhatunk, de a legfontosabb alapelv, hogy minden nap másik kazettára kell menteni és legalább három mentést kell megőrizni, mielőtt felülírunk egy kazettát.

Figyelnünk kell arra is, hogy minden szükséges adat mentésre kerüljön. A szerveren tárolt dokumentumok mentése általában mindenki számára egyértelmű. A levelezés és a vállalatirányítási rendszer adatainak mentése már nem mindenkinek jut eszébe. Mivel ez utóbbi kettő folyamatosan használható szolgáltatás, ezért ezek mentése már bonyolultabb. Olyan mentőprogramot kell választanunk, amelyik képes az adott levelezőprogram illetve adatbázis-kezelő mentésére.

A kazetták tárolása során figyelnünk kell arra, hogy a mentés egy példányát épületen kívül célszerű tárolni. Egy esetleges tűz, vagy egyéb katasztrófa esetén a szerveren tárolt adatokkal együtt a mentés is megsemmisülhet.

Híreink

  • ElérhetőségeinkTöbb ügyfél részéről is előfordult az utóbbi időben, hogy a hibabejelentést rossz címre küldte, ezért késve tudtuk elkezdeni a hiba elhárítását. Kérjük, hogy olvassa el, hogy melyik kapcsolattartási lehetőség a legjobb Önnek.
  • Képzési program az Abakusz Kft munkatársainakA feladataink elvégzéséhez állandó képzésre van szükség.

Ügyfeleink véleménye

  • Gurmai Károly (Vincotech Kft)Számomra a legpozitívabb eredmény az volt, hogy a helyi IT tagjai gyorsan és jól tudtak együttműködni a telepítést végző kollégákkal, rengeteg haszon információt tudtak meg a rendszerről, ami segítette őket, hogy teljesebb legyen az telefonrendszer használatáról alkotott képünk.
  • Kóródi Gábor (Győri Szeszgyár és Finomító ZRt)Győr egyik legjobb ár/érték arányú, ugyanakkor ügyfélorientált informatikai szolgáltatója.